top of page

Algemene voorwaarden 

Openingstijden Woody's Gym:

Maandag t/m donderdag - 07:00 t/m 22:00

Vrijdag - 07:00 t/m 21:00

Zaterdag t/m Zondag 08:00 t/m 16:00

​​​​

Algemene voorwaarden Woody’s

 

Artikel 1 Definities

 

De Ondernemer: Woody’s die een Overeenkomst sluit betreffende Fitness. De Consument: Natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die een Overeenkomst aangaat met betrekking tot Fitness

 

Fitness: Een op lichamelijke en/of geestelijke activiteit gerichte dienst.

De Overeenkomst: Overeenkomst tussen de Ondernemer en de Consument ter zake van Fitness. Schriftelijk: Onder schriftelijk wordt verstaan fysiek papier.

 

Artikel 2 Toepasselijkheid

 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle Overeenkomsten betreffende Fitness, die tussen de Ondernemer en de Consument worden gesloten.

 

Artikel 3 Het aanbod

 

 1. De Ondernemer brengt het aanbod Schriftelijk of elektronisch uit. Het aanbod is van kracht gedurende een door de Ondernemer aangegeven termijn. Als de Ondernemer geen termijn voor de aanvaarding heeft gesteld, blijft het aanbod gedurende twee weken na dagtekening van kracht.

2. Het aanbod omvat ten minste:

- de bedenktijd, zoals bedoeld in artikel 5;

- de faciliteiten waarvan gebruik gemaakt kan worden;

- de dagen en tijden waarop er gebruik gemaakt kan worden van de faciliteiten;

- de kosten voor het abonnement en de gevolgen voor de kosten bij een eerdere opzegging op grond van artikel

3. Uit het aanbod blijkt duidelijk of het gaat om periodieke kosten of eenmalige kosten;

- op welk moment de Ondernemer de kosten op grond van artikel 7 kan verhogen;

- de wijze van betaling en de betalingstermijn;

- de periode van de Overeenkomst en de daarbij behorende opzegtermijn;

- het (huishoudelijk) reglement

4. De omschrijving van het aanbod moet toereikend zijn om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken.

5. Bij het aanbod worden de algemene voorwaarden aangeboden via www.woodysleiden.nl, de Woody’s gym app en fysiek bij de balie van De Ondernemer.

 

Artikel 4 De Overeenkomst

 

De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de Consument bij ondertekening van het machtigingsformulier. De Overeenkomst is strikt persoonlijk.

 

Artikel 5 Bedenktijd

 

1. Gedurende een bedenktijd van een week na ondertekening van de Overeenkomst, heeft de Consument de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te herroepen. Dit herroepingsrecht eindigt op het moment dat de Consument eerder gebruik maakt van de fitnessfaciliteiten.

2. Voor Overeenkomsten die op afstand zijn gesloten (zoals via de website van de Ondernemer) geldt een bedenktijd van veertien kalenderdagen. De Consument heeft gedurende die termijn de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te herroepen. Als de Consument, op eigen verzoek, tijdens de bedenktijd gebruik maakt van de diensten van de Ondernemer en hij maakt vervolgens gebruik van zijn herroepingsrecht, dan is hij een evenredige vergoeding verschuldigd voor de periode waarin hij gebruik heeft gemaakt van de diensten van de Ondernemer.

 

Artikel 6 Duur en beëindiging

 

1. De Ondernemer biedt de Consument ten minste de keuze uit:

- een Overeenkomst van 1 jaar; Als de Consument een overeenkomst voor 1 jaar wil opzeggen, dan moet hij dit – tenzij anders overeengekomen – met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, een en ander conform lid 4 van dit artikel. Als de Consument niet tijdig opzegt, dan loopt de Overeenkomst na de overeengekomen periode voor onbepaalde tijd door. De Consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd te allen tijde opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, een en ander conform lid 4 van dit artikel.

2. De afgesloten Overeenkomst heeft een looptijd van ten minste de duur van het abonnement. Dit betekent dat een jaarabonnement de duur heeft van tenminste 12 maanden.

3. De Consument mag de Overeenkomst gedurende de looptijd opzeggen als:

- de Consument Schriftelijk aantoonbaar een ander woonadres krijgt en het - als gevolg van de toegenomen reistijd - voor de Consument niet meer mogelijk is om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. De toegenomen reistijd moet meer zijn dan 30 minuten per fiets of per auto van woon- en/of werkadres en adres van De Ondernemer

- het voor de Consument als gevolg van een, op het moment van opzegging, aantoonbare blessure of ziekte onmogelijk is geworden om gedurende de rest van de abonnementsperiode gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. De opzegging dient te geschieden met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand, een en ander conform lid 4 van dit artikel. In geval van een opzegging op grond van een aantoonbare blessure en/of ziekte, vangt de opzegtermijn aan op het moment van opzegging onder gelijktijdige overlegging van de bescheiden (verklaring arts of andere erkende specialist) waaruit tenminste blijkt dat Consument door een blessure en/of ziekte niet in staat is te sporten.

4. De Consument moet de overeenkomst schriftelijk of digitaal indienen ondertekend aan de balie bij Woody’s, via mail naar info@woodysleiden.nl of via de Woody’s gym app.

5. Bij een opzegging als bedoeld in lid 2 en lid 3 is de Ondernemer gerechtigd om de bijdrage over de verstreken abonnementsperiode te her berekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en de daarbij behorende aantoonbare abonnementsbijdrage en/of inschrijfgeld.

6. Naast de opzegmogelijkheid als bedoeld in lid 3 bestaat er voor de Consument een pauze mogelijkheid. Als de Consument gedurende een periode van langer dan 6 weken geen gebruik kan maken van de fitnessactiviteiten als gevolg van een aantoonbare blessure of ziekte of langer dan een periode van 6 weken geen gebruik kan maken van de fitnessactiviteiten als gevolg van verblijf in het buitenland, dan wordt de contractperiode aansluitend verlengd met deze periode. De betalingen worden tijdelijk opgeschort en weer hervat wanneer de pauze van de Overeenkomst voorbij is. Dit laat onverlet dat Ondernemer gerechtigd is hiervoor redelijke administratiekosten in rekening te brengen bij Consument. De minimale contractperiode van de Overeenkomst dient in acht genomen te worden.

7. De Ondernemer mag de Overeenkomst tussentijds en met onmiddellijke ingang opzeggen indien:

- de Consument een of meerdere bepalingen van deze voorwaarden of van het toepasselijke (huishoudelijke) reglement schendt, tenzij de schending een tussentijdse beëindiging niet rechtvaardigt of;

- de Consument zich onrechtmatig heeft gedragen jegens de Ondernemer of jegens een contractant van de Ondernemer. De Ondernemer betaalt het resterende abonnementsgeld in deze gevallen niet terug. Dit staat los van de eventuele verplichting van Consument tot vergoeding van de aan hem verwijtbare schade.

8. Indien de Ondernemer zijn onderneming beëindigt, dan is tussentijdse opzegging door de Ondernemer mogelijk met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. De Ondernemer betaalt het resterende abonnementsgeld in dat geval terug.

9. Geldigheid strippenkaarten, die aangeboden worden in de shop van Woody's. 

  • Strippenkaarten die bij ons worden aangeschaft, zijn geldig voor een periode van 10 weken vanaf de aanschafdatum.

  • Binnen deze periode van 10 weken kunt u gebruik maken van het aantal sessies dat op de strippenkaart staat vermeld.

  • Indien u niet alle sessies binnen de aangegeven 10 weken gebruikt, wordt de strippenkaart automatisch verlengd voor een extra periode van 3 weken, zodat u in totaal 13 weken de tijd heeft om uw sessies te benutten.

  • Na de volledige geldigheidsduur van 13 weken vervallen de resterende sessies en kunnen deze niet meer worden gebruikt of gerestitueerd.

Artikel 7 Prijs en prijswijzigingen

 

1. Het abonnementsgeld wordt voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst overeengekomen.

2. De Ondernemer maakt eventuele prijsverhogingen 4 weken voorafgaand voldoende bekend.

3. In het geval van een prijsverhoging, heeft de Consument het recht om de Overeenkomst binnen 4 weken na de bekendmaking van die verhoging door Ondernemer te ontbinden. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Ondernemer terugbetaald. Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel her berekend naar de feitelijke abonnementsperiode.

4. De mogelijkheid tot ontbinding uit lid 3 is niet van toepassing op prijsaanpassingen op basis van het CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of op prijsaanpassingen die direct voortvloeien uit de wet, zoals een btw-verhoging, tenzij een dergelijke prijsverhoging door Ondernemer bekend wordt gemaakt binnen 3 maanden na totstandkoming Overeenkomst. In dat laatste geval heeft Consument tot 3 maanden na totstandkoming Overeenkomst het recht tot ontbinding. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Ondernemer terugbetaald. Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel her berekend naar de feitelijke abonnementsperiode.

 

Artikel 8 Verplichtingen van de Ondernemer

 

1. De Ondernemer staat ervoor in dat de faciliteiten en geleverde diensten beantwoorden aan de Overeenkomst.

2. De Ondernemer onderwerpt de voorzieningen aan het vereiste onderhoud.

3. Indien de Ondernemer gebruik maakt van de diensten van instructeurs en/of begeleiders, staat hij ervoor in dat de instructeurs en/of begeleiders over voldoende kennis beschikken die redelijkerwijs mag worden verwacht.

4. De Ondernemer treft voldoende maatregelen ter voorkoming van schade aan of vermissing van eigendommen van Consumenten.

5. De Ondernemer is gerechtigd om de voorzieningen geheel of gedeeltelijk te sluiten tijdens algemeen erkende nationale en lokale feestdagen.

6. De Ondernemer is gerechtigd de voorzieningen voor reparatie en onderhoudswerk te sluiten. Er is in dit geval geen recht op restitutie van lidmaatschapsgelden.

7. De Ondernemer is gerechtigd om de voorzieningen geheel of gedeeltelijk af te sluiten voor lesmomenten ten behoeve van Fysiotherapie, Personal training of sportklassen.  

 

Artikel 9 Verplichtingen van de Consument

 

1. De Consument houdt zich aan de door de Ondernemer gegeven instructies en het (huishoudelijk) reglement.

2. De Consument dient een medische contra-indicatie voor Fitness te melden aan de Ondernemer.

3. De Consument dient de aanwijzingen van de Ondernemer c.q. de door hem aangestelde medewerkers op te volgen. Het is de Consument niet toegestaan gebruik te maken van apparaten of faciliteiten, waarmee de Consument niet bekend is. Indien de Consument niet bekend is met een of meerdere apparaten of faciliteiten, dan dient hij dit aan de Ondernemer kenbaar te maken, zodat de Ondernemer uitleg kan geven.

4. Het is de Consument niet toegestaan gebruik te maken van de apparaten en faciliteiten, indien hij onder invloed is van drank, drugs, medicijnen of als doping aangeduide middelen.

5. De Consument dient wijzigingen in het postadres, e-mailadres, bankrekeningnummer en telefoonnummer tijdig schriftelijk of elektronisch aan de Ondernemer mede te delen.

 

Artikel 10 Tussentijdse wijzigingen

 

1. De Ondernemer kan tussentijdse wijzigingen aanbrengen in de aangeboden faciliteiten, lesroosters, programma’s en openingstijden. De Ondernemer zal de voorgenomen wijzigingen minimaal 4 weken van tevoren op voldoende wijze aankondigen.

2. Bij wijzigingen, zoals bedoeld in lid 1, ten nadele van de Consument heeft de Consument gedurende 4 weken na de aankondiging het recht om het abonnement zonder opzegtermijn te beëindigen, tenzij de wijziging een beëindiging niet rechtvaardigt. Indien voornoemde opzegging gerechtvaardigd is, wordt het vooruitbetaalde abonnementsgeld terugbetaald.

 

Artikel 11 Betaling

 

1. De verschuldigde abonnementsgelden worden in rekening gebracht en voldaan op de wijze zoals is overeengekomen.

2. Door het ondertekenen van het machtigingsformulier verplicht de Consument zorg te dragen dat het abonnementsgeld geïncasseerd kan worden van de door Consument opgegeven bankrekening.

3. Bij niet tijdige betaling is de Consument in verzuim. De Ondernemer dient middels e-mail de Consument erop te wijzen dat hij in verzuim is. Tevens krijgt de Consument de mogelijkheid om het nog verschuldigde bedrag binnen 2 weken te voldoen.

4. Na het verstrijken van de nieuwe betalingsdatum is de Ondernemer gerechtigd om administratiekosten, wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten op grond van artikel 6:96 lid 2 onder c en lid 5 BW in rekening te brengen. Voorts is de Ondernemer bevoegd om de Consument de toegang tot de fitnessfaciliteiten te weigeren.

 

 

Artikel 12 Aansprakelijkheid

 

1. De Ondernemer is tegenover de Consument aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en voor schade die voor rekening en risico van de Ondernemer komt. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van eigendommen, tenzij er hierover afwijkende afspraken zijn gemaakt of indien er sprake is onrechtmatig handelen van Ondernemer.

2. De Ondernemer zal zich afdoende verzekeren tegen zijn ondernemingsrisico’s. De dekking van deze verzekering bedraagt minimaal €2.500.000 per geval. De aansprakelijkheid van de Ondernemer is beperkt tot het verzekerd bedrag, vermeerderd met het eigen risico.

3. De Consument is tegenover de Ondernemer aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en voor schade die voor rekening en risico van de Consument komt.

 

Artikel 13 Klachten

1. De Consument kan klachten over De Ondernemer of andere Consumenten die een Overeenkomst hebben met De Ondernemer melden door een e-mail te sturen naar info@woodysleiden.nl met informatie over de klacht

2. De Consument dient klachten over de uitvoering van de Overeenkomst zo snel mogelijk - doch uiterlijk binnen vier weken nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd - bij de Ondernemer in, tenzij dat redelijkerwijs niet van hem verwacht kan worden. Deze klachten dienen volledig, duidelijk omschreven en voorzien van eventuele bewijsmiddelen te zijn.

3. Het niet tijdig indienen van een klacht kan tot gevolg hebben dat de Consument zijn rechten ter zake verliest.

4. De Ondernemer beantwoordt de door de Consument bij hem ingediende klachten zo snel mogelijk – doch uiterlijk binnen vier weken - gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, antwoordt de Ondernemer per omgaande met een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarbinnen de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

5. Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 14 algemene regels

 

1. Inschrijven en inchecken voor een trainingssessie. Je kunt je 3 dagen van tevoren inschrijven voor een trainingssessie van een uur. Tijdens dit uur kunnen er maximaal 2 mensen tegelijk trainen. Inschrijven is mogelijk tot aan het begin van elk uur. Dus als je last minute nog even wilt trainen en er is nog een plek vrij, kun je je altijd inschrijven. Let op: bij een onbeperkt abonnement kun je je maar 1 keer per dag inschrijven, en bij een abonnement voor 1 keer per week kun je je slechts 1 keer per week inschrijven. Om te voorkomen dat mensen zich inschrijven en niet komen opdagen, hanteren wij een incheckbeleid. Zodra je binnen bent, kun je je via de app inchecken met de daarvoor bestemde QR-code. Zo voorkomen we dat uurtjes bezet worden gehouden zonder dat er getraind wordt. Zie de algemene voorwaarden voor sancties bij herhaaldelijk niet komen opdagen bij een ingeschreven sessie.

2. Annuleren van een trainingssessie. Het annuleren van een trainingssessie kan tot 24 uur van tevoren. Na die tijd is het niet meer mogelijk om je sessie te annuleren. Als je niet zeker weet op welk tijdstip je kunt trainen, kun je het beste last minute inschrijven voor een tijd die nog beschikbaar is.

3. Huisregels zie: https://www.woodysleiden.nl/huisregels

 

 

 

Artikel 15 Toepasselijk recht

 

Op alle Overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard is Nederlands recht van toepassing tenzij op basis van dwingend recht anders wordt bepaald.

 

 

Algemene voorwaarden Woody’s (aanvullingen voor personal training)

 

Opdrachtgever: Natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die een Overeenkomst aangaat met betrekking tot Personal Training.

 

Artikel 1 Toepasselijkheid van de voorwaarden

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke Overeenkomst op grond waarvan Woody’s aan de opdrachtgever een of meer zaken en/of diensten levert, vanaf het moment dat de opdrachtgever om een prijsopgave heeft gevraagd en/of Woody’s een prijsopgave heeft verzonden en/of tussen de opdrachtgever en Woody’s over een Overeenkomst wordt onderhandeld en/of een Overeenkomst is gesloten.

1.2 Onder een Overeenkomst wordt verstaan: elke verbintenis en/of rechtsbetrekking tussen de opdrachtgever en Woody’s tot het leveren van zaken en/of diensten.

1.3 Afwijkende voorwaarden maken alleen deel uit van de Overeenkomst voor zover die voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

 

Artikel 2 Tarieven, annulering

2.1 In de Overeenkomst is het door de opdrachtgever aan Woody’s verschuldigde tarief als ook de wijze en het tijdstip waarop de betaling daarvan dient te geschieden, opgenomen.

2.2 Alle tarieven zijn inclusief BTW. Woody’s is te allen tijde gerechtigd om de tarieven aan te passen in geval van wijzigingen in de hoogte van de btw. Woody’s is daarnaast bevoegd de tarieven jaarlijks te verhogen. Indien deze verhoging wordt doorgevoerd gedurende de eerste drie maanden vanaf de datum waarop de Overeenkomst is gesloten, heeft de opdrachtgever het recht om de Overeenkomst te ontbinden.

2.3 Indien de opdrachtgever een afspraak annuleert binnen 24 uur voor de afgesproken dag en tijd zal Woody’s de reeds gemaakte kosten en het normaliter verschuldigde tarief in rekening brengen aan de opdrachtgever.

 

Artikel 3 Betaling

3.1 De facturen ter zake de geleverde zaken en/of diensten worden per e-mail en/of per gewone post aan de opdrachtgever verzonden.

3.2 Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij niet tijdige betaling is de opdrachtgever zonder verdere ingebrekestelling in verzuim. Vanaf de datum waarop de opdrachtgever in verzuim is, worden alle normaliter voor de overeengekomen duur van de Overeenkomst verschuldigde bedragen opeisbaar en dienen deze binnen 14 dagen na opeisbaarheid door de opdrachtgever aan Woody’s te worden voldaan. Alle werkzaamheden van Woody’s worden opgeschort zolang het verzuim voortduurt.

3.3 Indien de opdrachtgever in verzuim is met betrekking tot de betaling aan Woody’s en/of op een andere wijze tekortschiet in de nakoming van één of meerdere op hem/haar rustende verplichtingen, dan komen alle in verband daarmee door Woody’s te maken (incasso- en andere gerechtelijke en/of buitengerechtelijke) kosten voor rekening van de opdrachtgever, steeds met een minimum van 25% van de overeengekomen opdrachtsom.

 

Artikel 4 Conditie van de opdrachtgever

 

 4.1 De opdrachtgever garandeert en verklaart dat hij/zij, behoudens de eventueel aan Woody’s medegedeelde gebreken, in goede lichamelijke en geestelijke conditie verkeert en dat hij/zij niet op de hoogte is van een medische of andere reden waarom hij/zij niet in staat zou zijn zich in te laten met actieve of passieve training en dat deze training niet schadelijk is voor zijn/haar gezondheid, veiligheid, welzijn of lichamelijke conditie.

4.2 De opdrachtgever zal geen gebruik maken van de door Woody’s aangeboden activiteiten en faciliteiten wanneer hij/zij in een toestand verkeert waarmee hij/zij de gezondheid, de veiligheid, het welzijn en/of de lichamelijke conditie van derden schaadt.

4.3 De opdrachtgever is verplicht de door Woody’s gegeven instructies en veiligheidsvoorschriften en de algemene voorwaarden en huisregels van het fitnesscentrum waar getraind wordt, na te leven.

4.4 Indien de opdrachtgever het bepaalde in het voorgaande artikellid overtreedt, is dat een reden om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, onverminderd de gehoudenheid van de opdrachtgever om alle normaliter verschuldigde bedragen over de gehele overeengekomen periode, te voldoen.

 

Artikel 5 Uitvoering door derden

 

5.1 Woody’s heeft het recht (delen van) de Overeenkomst door derden te laten uitvoeren. Woody’s zal dit in overleg met de opdrachtgever doen.

 

Artikel 6 Tussentijdse beëindiging van de opdracht

 

6.1 Beide partijen kunnen de Overeenkomst eenzijdig beëindigen, indien een van hen van mening is dat de uitvoering daarvan niet meer kan plaatshebben conform de bevestigde offerte en eventuele latere additionele opdrachtspecificaties. Dit dient gemotiveerd, schriftelijk en tijdig aan de wederpartij te worden bekend gemaakt. Indien door de opdrachtgever tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan, heeft Woody’s desalniettemin recht op betaling van de volledige, overeengekomen normaliter verschuldigde bedragen, inclusief vergoeding van de gemaakte en eventueel nog te maken kosten.

6.2 Woody’s behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst te beëindigen indien de opdrachtgever daar vanwege zijn/haar gedrag of anderszins aanleiding toe geeft. Beëindiging op deze grond zal schriftelijk en gemotiveerd worden medegedeeld aan de opdrachtgever en laat onverlet de verplichting van de opdrachtgever tot betaling aan Woody’s van de volledige de volledige, overeengekomen normaliter verschuldigde bedragen, inclusief vergoeding van de gemaakte en eventueel nog te maken kosten

 

Artikel 7 Aansprakelijkheid

7.1 Woody’s is niet aansprakelijk jegens de opdrachtgever voor directe en/of indirecte schade geleden door de opdrachtgever en/of derden, voortvloeiend uit een ongeval, letsel of anderszins, van welke aard dan ook, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Woody’s.

7.2 Woody’s is evenmin aansprakelijk voor verlies, beschadiging en/of diefstal van kleding of andere bezittingen van de opdrachtgever behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Woody’s.

7.3 Woody’s heeft slechts een inspanningsverplichting jegens de opdrachtgever en kan dus niet aansprakelijk worden gehouden voor het niet behalen van de gewenste resultaten. 7.4 Indien Woody’s toch aansprakelijk is voor schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het de door de verzekering van Woody’s in het voorkomende geval te verstrekken uitkering.

 

Artikel 8 Intellectuele eigendomsrechten

 

8.1 Woody’s behoudt de rechten en bevoegdheden die hem toekomen op grond van de Auteurswet. Modellen, methodieken en instrumenten die ontwikkeld en/of toegepast worden door de opdrachtgever voor de uitvoering van de opdracht, zijn en blijven eigendom van Woody’s. Publicatie of andere vormen van openbaarmaking hiervan kan alleen na verkregen schriftelijke toestemming van Woody’s.

8.2 Alle door Woody’s verstrekte (schriftelijke) stukken, zoals rapporten, adviezen, opdrachten, enz. ten behoeve van de opdrachtgever, zijn te gebruiken door de opdrachtgever en zijn te vermenigvuldigen door opdrachtgever ten behoeve van eigen gebruik maar mogen niet door opdrachtgever zonder voorafgaande toestemming van Woody’s openbaar worden gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht.

 

Artikel 9 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

9.1 Op de Overeenkomst tussen Woody’s en opdrachtgever is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.

9.2 De rechter in de vestigingsplaats van Woody’s is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen.

 

 

Privacy statement

 

Algemeen

De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. 

 

Woody’s

In onze gym kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit is noodzakelijk om u goed te kunnen begeleiden en zijn nodig voor het financieel afhandelen van het desbetreffende product. Wij houden ons bij het verwerken van deze gegevens volledig aan de AVG-wetgeving.

 

Gebruik van Video- en Fotomateriaal bij Woody’s

 

Bij Woody’s kan het voorkomen dat je gefilmd of gefotografeerd wordt voor vaktechnische, medische of commerciële doeleinden. Deze opnamen kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt op onze website of sociale media. Mocht je bezwaar hebben tegen het gebruik van jouw beelden, dien dan schriftelijk een verzoek in om de beelden niet te gebruiken.

 

De opnamen worden uitsluitend gemaakt door werknemers van Woody’s of Fysiotherapie Leidse Baan. Beelden gemaakt door andere gebruikers van de sportruimte vallen niet onder deze regeling. Voor deze beelden dient toestemming gevraagd te worden aan alle betrokkenen die op de opnamen zichtbaar zijn.

 

 

De plichten van Woody’s

Woody’s en haar personal trainers zijn volgens de AVG de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die in de gym plaatsvindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet Woody’s als volgt:

 

  • Uw gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:

    • voor het agendasysteem van Woody’s (Woody’s App)

    • voor doelmatig beheer en beleid;

  • Er vindt in beginsel geen verwerking plaats voor andere doeleinden

  • U wordt op de hoogte gesteld van het feit dat er persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit kan gebeuren door uw personal trainer, maar ook via onze website

  • Alle medewerkers binnen Woody’s hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met uw persoonsgegevens

  • Uw persoonsgegevens worden goed beveiligd tegen onbevoegde toegang

  • Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede begeleiding

 

Uw rechten als betrokkene:

U heeft de volgende rechten:

  • Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u verwerkt worden

  • Het recht om kosteloos het eigen dossier (elektronische) in te zien of er een (elektronisch) afschrift van te ontvangen (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad)

  • Het recht op inzage en afschrift van die gegevens (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad)

  • Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien dat nodig mocht zijn 

  • Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van uw medische gegevens te vragen. Hieraan kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens op grond van een wettelijke regeling niet bewaard moeten blijven

  • Het recht op het toevoegen van een eigen verklaring (van medische aard) aan uw dossier

  • Het recht om u in bepaalde gevallen tegen de verwerking van uw gegevens te verzetten

  • Het recht om informatie te krijgen wie u gegevens heeft ingezien (logging)

  • Het recht op dataportabiliteit. Dit recht houdt in dat u persoonsgegevens mag meenemen en overdragen aan een andere (zorg)aanbieder. Het recht op dataportabiliteit geldt voor een deel van de gegevens in uw medisch dossier

 

Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kunt u dit mondeling of schriftelijk kenbaar maken. Uw belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor).

 

Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden

De medewerkers van Woody’s hebben de verplichting vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de dienstverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. 

Fitnesstracker
In onze apps kun je ervoor kiezen om je meetwaarden met ons te delen. Dit zijn waarden zoals het aantal stappen, je gewicht, je slaap en de inname van calorieën per dag. Deze gegevens worden beveiligd op de server opgeslagen en kun je vanuit de app zelf verwijderen.
Met het delen van deze gegevens in de app kan jouw coach je van advies voorzien om je doel/doelen te behalen. Mocht je geen coach hebben bij je club, dan kun je de gegevens gebruiken om de voortgang van je eigen doelen inzichtelijk te maken.
Belangrijk om te weten: wij delen deze gegevens niet met derde partijen, alle gegevens blijven binnen het fitnessprogramma dat wij gebruiken en worden versleuteld verstuurd en opgeslagen. Mocht je de toegang willen uitschakelen, dan kan dat via de app. Je gedeelde gegevens worden dan binnen 1 week verwijderd.​​

bottom of page